Logot tarkoittavat kirjain- tai kuvatunnuksia. Logoja käytetään useimmiten joko tavaramerkistä, brändistä tai toiminimestä. Logot pohjaavat usein jo olemassa oleviin kirjasintyyppeihin, mutta niitä muokataan muuttamalla kirjainten ulkonäköä, kokoa sekä sijoittelua. Logo ajaa parhaiten asiaansa, kun se on selkeä ja mielen jäävä. Logo sekoitetaan usein liikemerkkiin.
Suunnittelimme Lapin Kansassa olevalle Vasa-nuortenpalstalle uuden logon. Logon tuli kuvastaa jotenkin Lapin Kansaa ja siihen oli hyvä sisällyttää jollain tavalla poro, koska palstan nimihän on Vasa. Luonnostelimme ensin teoksemme vihkoihin, jonka jälkeen ne siirrettiin lopullisille papereille. Käytin työssäni lyijykynää ja mustaa stabilotussia. Piirsin poron, jonka sarvien oli tarkoitus muodostaa V-kirjain. Teos piti toteuttaa yhden oppitunnin aikana. Siksi tuli jälleen kerran vähän kiire, enkä ehtinyt tehdä työtä niin hyvin kuin olisin halunnut...
Tässä potentiaali kilpailu-ehdotus: yksinkertainen, selkeä ja idealla varustettu!
VastaaPoista